Friday, October 2, 2009

Biduk berlalu kiambang bertaut...

Setiap kejadian yang berlaku sama ada sedar atau tidak ada hikmahnya. Bila memikirkan semua kejadian itu ada sesuatu yang perlu direnung kembali. Satu ikatan perpaduan, ukhwah, persaudaraan atau apa saja yang boleh dikaitkan perlu diperkukuhkan semula. Sebagai ketua di sebuah jabatan aku bertekad untuk memperkukuhkan kembali ikatan persaudaraan itu. Mungkin selama ini ada ruang-ruang kosong yang tak aku sedari. Bila ada ruang kosong, pasti ada syaitan yang mendekatinya..itu fatwa orang tua-tua.. contoh ketika solat berjemaah, imam sering mengingatkan makmum supaya merapat-rapatkan saf agar tidak ada syaitan di antaranya..Beberapa perancangan akan diatur untuk merapatkan semula saf-saf itu.....aku mengharapkan sokongan yang tidak berbelah bagi dari semua jemaah...

4 comments:

  1. pastikanlah beriman imamnya,jgn yg songsang nanti makmumnya turut songsang...he he elok tu sgt ketua kita bertindak rapatkan saf dan bertindak jadi imam dulu dalam solat jamaah bersama kita.

    ReplyDelete
  2. Sangat elok.Hubungan antara staf perlu dipe.reratkan. Banyak cara boleh dilakukan salah satunya sebagaimana cadangan sdri Anonymous tadi

    ReplyDelete
  3. Aku masih menunggu tulisan2 yang terbaru. Aku agak pelik banyak tulisan lain mengenai ular lidi nak menjadi naga sudah tiada lagi kenapa ya?

    ReplyDelete
  4. aku agak kepenatan dan kesibukan yang tak kesudahan...

    ReplyDelete