Wednesday, August 5, 2009

aku di Bali......







Pada hari ini 5 Ogos 2009 aku dan Hassan Ghazali selamat sampai di Bali tepat jam 8.30 malam. Dr. Suhaimi menyambut kami di Lapangan Terbang Ngurah Rai, Bali. Kemudian dia membawa kami makan malam ayam bakar Wong Solo, Denpasar, Bali. Enak sekali pak........ Menariknya kerusi dan meja diperbuat daripada buluh.
Selepas makan, kami dibawa ke rumahnya No. 57, Jalan Danau Beratan, Sanur, Bali. Menarik juga tempat tinggalnya. Laluan masuk ke rumah sewanya..... teringat aku cerita-cerita filem Indonesia dulu... rumahnya di lorong-lorong aja.. tapi, rumah sewa Dr. Suhaimi ni.. ala-ala Japanis. Ada satu bilik tidur... tapi cukuplah untuk dia sorang-sorang tinggal...(orang bujang). Sambil duduk berbual-bual dengan Pak Yanto (Orang Surabaya) jirannya... senang sekali duduk bujangan di rantau orang...
Sebenarnya aku selalu baca blog Dr. Suhaimi tentang keseronokan dia bercuti di Bali.. kerana ghairah dan terpesonan apa yang diceritakannya....aku mengambil keputusan untuk melihat sendiri...waduh-waduh....pak.....memang mengasyikkan...

1 comment:

  1. Terima kasih kerana sudi datang menziarahiku di Sanur Bali. Kenangan bersamamu tak kan ku lupa

    ReplyDelete