Tuesday, August 18, 2009

Teman baru...




Ketika kami di Uluwatu ada dua peristiwa lucu. ketika sedang menikmati keindahan panorama aku terpandang sekumpulan pariwisata (Pelancong) dari Jakarta sibuk mengambil gambar. Aku memandang dan membiarkan suasana itu berlalu sambil tersenyum.. ramai juga cewek-cewek yang ada..tiba-tiba dalam ramai2 camera man tu ada Suhaimi di celah2nya...kemudian aku pun terus berlalu.. dan memandang ke belakang semula..heh mana Suhaimi? aku berpusing kiri-kanan mencarinya..tiba-tiba aku terpandang dia bersama-sama dalam rombongan pariwisata tu..dia juga menjadi sebahagian dari ahli rombongan tu sambil memegang spanduk..aku dengan Hassan ketawa berdekah-dekah!!!!!! Selepas penat meronda-ronda di Uluwatu, Suhaimi mengajak kami membasah tekak dengan air kelapa di warung di tepi parkir.. aku menjeling dua wanita Cina yang duduk di hujung meja kami..seorang agak muda yang seorang lagi agak dewasa..aku memandang Suhaimi yg sejak tadi terdiam sambil menyedut air kelapa muda..(terlupa orang di sekeliling agaknya?) " Mi..aku cabar hang..kalau hang berani ambil gambar dengan gadis Cina tu?" Suhaimi memandangku....terus tanpa ragu-ragu mengangkat buah kelapanya dan duduk di sebelah gadis Cina tu..Aku terperanjat kerana belum habis ayatku lagi..mungkin nak sambung, "aku belanja minum..".dia dengan wajah selamba bercakap dan bermesra dengan gadis tu macam dah bertahun-tahun kenal..aku dan Hassan ketawa terbahak-bahak..akhirnya kami pun tumpang semangkuk bergambar sakan..itulah keistimewaan Suhaimi...orangnya sangat peramah...ada lagi cerita lucu ni....?

3 comments:

  1. Itulah sifat aku. Aku bukannya sengaja. Memang macam tu dari dulu. Tapi ramai yang tak paham

    ReplyDelete