Wednesday, August 26, 2009

Belajar main gendang...

Aku mula tertarik mendengar gendang sejak kecil lagi. Tapi, permainan ini mulai berkubur di kg. aku..entah macam mana satu hari aku terbaca di akhbar tempatan ada orang membuat gendang silat..aku mencari dan berjumpa.. seterusnya membeli satu set gendang silat..mulai hari itu, aku bersama anak-anakku mulai main gendang silat..kami belasah aja..macam2 bunyi yang keluar?..suatu hari aku mengambil peluang bercuti untuk belajar bagaimana bermain gendang silat dengan betul..Video ini kali pertama aku belajar bermain gendang silat di kg.ku....aku perasan yang aku ni dah pandai main? sebenarnya...rosakkkkkk....! semua geng2 kampung ketawa besar....aku tak putus asa dan terus belajar lagi....

2 comments:

  1. Wah Joe aku dah dengar gendang hang. Baguih jugak.

    ReplyDelete
  2. tq..ini pertama kali main? kalau dah lama...ehemm...tentu dah mahirkan?..tak apa nanti kita tubuh satu kumpulan gendang silat di Jabatan Seni..hang main gong.....seronok kalau dah kena gayanya....(aku dah ketagih ni..)

    ReplyDelete